Externarea pacientilor
Data externarii pecientului se stabileste in functie de evolutia
clinica a acestuia si i se comunica pacientului de catre medicul
curant cu cel putin 12 ore inaintea realizarii externarii. Medicul
informeaza si asistenta de salon cu privire la decizia
externarii.
Medicul curant completeaza in FOCG diagnosticul la externare,
starea la externare, recomandarile, epicriza, sustinerea
diagnosticului si codificarea DRG a procedurilor si diagnosticelor.
Asistenta de salon intocmeste biletul de externare si scrisoarea
medicala pe care o inmaneaza pacientului, iar cate o copie a
acestor documente va fi pastrata in FOCG.
De regula, documentele vor fi eliberate dupa ora
1300.
Pentru pacientii nedeplasabili sau cu afectiuni grave, asistenta
de salon va instiinta telefonic familia privind externarea sau
transferul pacientului.
Medicul si asistentul medical vor informa pacientul la ultima
vizita medicala asupra regimului de viata ce trebuie urmat,
regimului alimentar, tratamentul (doza si ritm de administrare),
data urmatorului examen medical.
Medicul curant are obligatia sa completeze in epicriza si bilet
de externare seria si numarul retetei compensate, seria, numarul si
durata concediului medical.
Documentele pe care pacientul le primeste la externare, de la
asistenta de salon, sunt:
- bilet de externare
- scrisoare medicala
- reteta compensata (daca este cazul)
- concediu medical (daca este cazul)
Seful de sectie va viza externarea si FOCG.
Asistenta de salon va anunta infirmiera cu privire la externarea
pacientului.
Infirmiera conduce pacientul la magazia de haine unde acesta
preda hainele spitalului si isi primeste efectele personale.
Infirmiera ajuta pacientul la imbracat si il insoteste pana la
poarta spitalului in caz de externare.
In cazul transferului pacientului catre alt serviciu, medicul
curant va lua legatura cu spitalul primitor si va informa medicul
asupra cazului. Documentele primite de pacient vor fi bilet de
iesire din spital, scrisoare medicala.
Medicul va solicita transportul medicalizat prin apel la 112, va
comunica tipul ambulantei solicitate, va completa in Registrul
solicitare ambulanta.
In cazul in care timpul este scurt, documentele pacientului vor
fi transmise prin fax.